9 клас

 Viber (0676634290)

 24.03.21р. Тема: Транспорт, його роль у національній економіці та формуванні світового господарства. Види транспорту, їхні переваги й недоліки.

 

Мета уроку: отримати знання про значення транспорту та його види, розібратися в перевагах та недоліках різних видів транспорту; розвивати вміння систематизувати досліджуваний матеріал, просторове мислення, уміння створювати образ об’єкта.

 

Операційні цілі (завдання) до 3-х уроків з теми «Транспорт»:

називати види транспорту, істотні ознаки понять «транспортний вузол», «транспортна магістраль», «обсяг перевезень», «вантажообіг»;

розуміти особливості кожного виду транспорту та його роль у перевезенні вантажів та пасажирів в Україні, домінуючу роль транспорту в експорті послуг Україною;

наводити приклади найбільших транспортних вузлів України.

показувати на карті:

найбільші за вантажообігом морські порти Східної Азії, Європи;

морські судноплавні канали – Панамський, Суецький, Нільський;

найбільші за пасажирообігом аеропорти світу;

країни з надшвидкісними залізницями;

країни з найбільшою протяжністю автомобільних шляхів;

основні залізниці, автомагістралі, морські й річкові порти, аеропорти, міжнародні транспортні коридори в Україні.

оцінювати транзитне значення транспортних магістралей в Україні;

вплив різних видів транспорту на довкілля та здоров’я населення;

уміти раціонально використовувати різні види транспорту під час планування поїздок.

 

Актуалізація опорних знань і умінь

Бесіда:

-         До якого сектору економіки відноситься транспорт?

Більшість із вас, безумовно, користувалася послугами різних видів транспорту, тому ви легко дасте відповіді на такі питання:

·        Яку роль відіграє транспорт у житті людей?

·        Які види транспорту ви знаєте?

·        Чим відрізняється міський транспорт від міжміського?

·        Якими видами міжміського транспорту ви користувалися? Які їхні особливості?

 

Мотивація начальної діяльності

Перегляньте відеоролик за посиланням:

 https://www.youtube.com/watch?v=owJF0YIOC3Q

Вивчення нового матеріалу

План

1. Види транспорту.

2. Техніко-економічні показники транспорту.

3. Основні поняття теми.

 

1. Сьогодні об’єктом нашого дослідження став третинний сектор господарства, або сфера послуг. Одна із провідних галузей сфери послуг – транспорт. Транспортну мережу часто порівнюють із кровоносною системою, а транспортні шляхи іноді називають артеріями. Дійсно, тут можна знайти подібність, подібно до кров’яних артерій, транспортні шляхи з’єднують різні частини країни, ними перевозять величезні обсяги сировини, деталей, вузлів і готової продукції. Досить подивитися на карту світу, щоб переконатися: чим вищий рівень розвитку країни, тим густіша її транспортна мережа.

·        Які ви знаєте види транспорту? (за підручником С.227; Мал. 159)

Запишіть у зошит класифікацію різних видів транспорту:

Види транспорту:

I. За сферами використання: 1) Особистий; 2) Відомчий; 3) Загального користування.

II. За видам перевезень: 1) Пасажирський; 2) Вантажний.

III. За засобами пересування:

1) Наземний: залізничний, автомобільний, трубопровідний, електронний, гужовий.

2) Водний: морський, річковий, озерний.

3) Повітряний: авіаційний.

 

2. Робота різних видів транспорту характеризується певними показниками (запишіть у зошит):

- Обсяг  перевезень (тонн або осіб);

- Вантажообіг показник обсягу роботи транспорту з перевезення вантажів, що обчислюється як добуток кількості перевезених вантажів на відстань певного перевезення (т/км);

- Пасажирообігпоказник обсягу пасажирських перевезень транспорту (осіб/км);

- Швидкість перевезень (км/год);

- Собівартість перевезень ($);

- Працемісткість (осіб);

- Пропускна спроможність трас;

- Залежність від погодних та сезонних змін;

- Маневреність транспорту («від воріт до воріт»).

 

3. Робота з поняттями: (запам’ятайте визначення понять):

Транспортна система – це сукупність усіх видів транспорту, пов’язаних між собою з метою задоволення потреб населення і держави в перевезеннях пасажирів і вантажів. Вона містить у собі транспортні пункти, транспортні вузли і транспортні магістралі.

Транспортний вузол – це населений пункт, у якому сходяться кілька видів транспорту і здійснюється обмін вантажами між ними.

Транспорта мережа – сукупність усіх шляхів сполучення, що зв’язують між собою підприємства, населені пункти або регіони.

Густота транспортної мережі – довжина шляхів сполучення певного виду транспорту на одиницю площі.

Транспортні магістралінайважливіші транспортні шляхи з високою пропускною здатністю. Розрізняють спеціальні транспортні магістралі та полімагістралі, що містять шляхи сполучення двох або навіть трьох видів транспорту.

Транспортні коридорице полімагістралі, які забезпечують масове перевезення вантажів і пасажирів у напрямку їх найбільшої концентрації та мають розвинену інфраструктуру. Розрізняють національні та міжнародні транспортні коридори (МТК).

Завдання транспортної системизабезпечення стійких зв’язків між окремими галузями й районами країни, своєчасне й повне задоволення потреб господарства й населення в перевезеннях.

 

Закріплення

Виконайте тести на надішліть скрін на пошту вчителю

1. Транспорт

а) є галуззю, що виробляє матеріальні цінності;

б) забезпечує всі види внутрішніх і зовнішніх пе­ревезень;

в) є частиною соціальної сфери.

2. Вантажообіг і пасажирооборот:

а) не залежать від рівня розвитку транспорту;

б) є показником обсягу перевезених вантажів (паса­жирів) за певний час на певну відстань;

в) є витратами на перевезення одиниці транспортної продукції.

3. Перше місце за пасажирооборотом належить транспорту

а) автомобільному; 

б) залізничному; 

в) повітряному.

4. У сучасних умовах найбільш швидкими темпами розвивається транспорт:

а) залізничний; 

б) електронний; 

в) автомобільний.

5. Основне завдання морського транспорту :

а) забезпечення зовнішніх вантажоперевезень;

б) каботажні перевезення;

в) пасажироперевезення.

 

Домашнє завдання:

1. Вивчити поняття.

2. Підготувати проєкт за темою «Проблеми розробки екологічно чистих видів транспорту».

 



19.03.21р. Підсумковий урок тем “Виробництво машин та устаткуванняˮ, “Виробництво тканин, одягу, взуттяˮ, “Виробництво харчових продуктів, напоївˮ

Відповіді надіслати до 15:00 19.03.21р.

І варіант

1. Які форми просторової організації виробництва застосовують у машинобудуванні?

А концентрація та комбінування

В спеціалізація та комбінування

Б спеціалізація та кооперування

Г агломерування та кооперування

2. Який чинник визначає високий ступінь концентрації у країнах Південно-Східної Азії підприємств точного машинобудування, які виробляють побутову техніку?

А значні витрати держав на фінансування науково-дослідницьких робіт

В достатня забезпеченість дешевою робочою силою

Б високий рівень кольорової металургії

Г багатство природних ресурсів

3. Де в Україні розміщені підприємства з виробництва цукру?

А навколо великих міст

В у степовій зоні

Б у лісостеповій зоні

Г на Поліссі

4. Яке із виробництв текстильної промисловості України працює виключно на імпортній сировині?

А бавовняна

В лляна

Б вовняна

Г конопле-джутова

5. Установіть відповідність між містом України та виробництвом транспортних засобів, підприємство яких розміщене в ньому.

1. Кременчук

А морські судна

2. Львів

Б літаки

3. Миколаїв

В електровози

4. Харків

Г трамвайні вагони

 

Д залізничні вагони

6. Установіть відповідність між народними промислами в Україні та населеними пунктами, для яких вони характерні.

1. Гончарство

А Решетилівка (Полтавська область)

2. Художній розпис

Б Опішня (Полтавщина)

3. Килимарство

В Петриківка (Дніпропетровщина)

4. Художнє плетіння

Г Іза (Закарпаття)

 

Д Євпаторія (Крим)

 

7. Якими є особливості виробництва продукції легкої промисловості  у розвинених країнах.

8. Які традиційні центри машинобудування сформувалися у світі?

ІІ варіант

1. Як називаються дрібні виробництва готових товарів, де в основу покладена ручна праця?

А ремесла

В легка промисловість

Б народні промисли

Г текстильна промисловість

2. Який чинник зумовив переміщення виробництва тканин та одягу з високорозвинених країн Європи та США до Китаю, країн Південно-Східної та Південної Азії?

А сприятливі природні умови

В більш високий рівень кваліфікації трудових ресурсів

Б забезпеченість країн сучасним устаткуванням

Г достатня забезпеченість дешевою робочою силою

3. Де в Україні розміщені підприємства олійно-жирової промисловості?

А навколо великих міст

В у степовій зоні

Б у лісостеповій зоні

Г на Поліссі

4. Підприємства якого із виробництв текстильної промисловості України склалися у місцях одержання власної сировини?

А бавовняна

В лляна

Б вовняна

Г конопле-джутова

5. Установіть відповідність між містом України та виробництвом транспортних засобів, підприємство яких розміщене в ньому.

1. Маріуполь

А морські судна

2. Київ

Б літаки

3. Херсон

В тепловози

4. Запоріжжя

Г легкові автомобілі

 

Д вантажні вагони

 

6. Установіть відповідність між країнами Європи та традиційними для них виробництвами харчових продуктів.

1. Швейцарія, Нідерланди, Данія

А Оливкова олія

2. Норвегія, Ісландія, Латвія

Б Виноградні вина

3. Іспанія, Італія, Греція

В Тверді сири

4. Італія, Франція, Молдова

Г Пиво

 

Д Рибні консерви

 

7. Якими є особливості виробництва харчових продуктів у розвинених країнах?

8. Які чинники вплинули на розвиток авіакосмічної промисловості України?

 

Шановні  батьки та учні !

 У зв’язку з запровадженням   карантину з 18 березня наш заклад освіти працюватиме за   дистанційною формою навчання згідно щоденного розкладу уроків.

Сьогодні дистанційна форма навчання учнів є необхідністю, а не забаганкою.

Просимо з розумінням та з відповідальністю поставитись до необхідності дистанційного навчання.

Дякуємо за розуміння та відповідальне ставлення.

 

Лист-звертання до батьків  1-11­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ класів

 

Адміністрація комунального закладу «Чемерпільський» доводить до вашого відома, що під час дистанційно навчання Ви берете на себе відповідальність  за збереження життя та здоров’я  своєї дитини.

Будете сприяти заохоченню дитини до  навчання та корисної праці, гарантуєте дотримання:

·           щоденно виконувати уроки  відповідно до розкладу;

·           правил безпечної поведінки дитини вдома;

·           правил поведінки біля водоймищ;

·           правил дорожнього руху;

·           правил користування газовими та електроприладами;

·           правил користування всіма видами транспорту;

·           правил поведінки при виявленні вибухонебезпечних предметів.

Не дозволяйте дітям:

·           самостійно, без дорослих, ходити в ліс, до водоймищ;

·           гратися в ігри біля проїжджої частини дороги, залізничного полотна, електроліній, об’єктів підвищеної небезпеки (аварійних будівель).



Немає коментарів:

Дописати коментар